Szezonelőzetes - szabályváltozások - 2220

Breaking

2019. március 13., szerda

Szezonelőzetes - szabályváltozások

Rövid összefoglaló a napokon belül startoló 2019-es Forma-1-es idényre kiírt technikai változásokról.

Tavaly a barcelonai teszteken hamar kiderült, hogy az új autók rengeteg leszorítóerőt veszítenek szélárnyékban. Emiatt az idei szabályváltozások egyik legfontosabb pontja az első szárny átalakítása volt. Szélességét 1,8 méterről 2-re növelték, magasságát 20 milliméterrel megemelték, a hosszát 25 milliméterrel megnyújtották, megkönnyítve ezzel a követést. A szárny kialakítása is egyszerűbb, mindkét oldalán maximum öt-öt lapot lehet elhelyezni, a tavaly látott apró légterelő elemek eltűntek. Motor Racing - Formula One Testing - Test One - Day 1 - Barcelona, Spain


A hátsó szárny is változott: 20 milliméterrel magasabb, és 100 milliméterrel szélesebb lett az áramlatok javítása érdekében. A DRS hatékonyságát is növelték, a féklap nyitásakor idén már húsz milliméterrel nagyobb, azaz 85 milliméteres lesz a rés, ami 25%-al nagyobb hatékonyságot jelent. Vizuális újítás, hogy a szárny hátulján két ledlámpa kapott helyet, amely esős körülmények között segíti az üldözőket, hogy jobban lássák az előttük haladót. Motor Racing - Formula One Testing - Test One - Day 1 - Barcelona, Spain

Részletes szabály foglalkozik a visszapillantók elhelyezésével is, amelyeket idén kijjebb kell helyezni az autón, hogy a széles hátsó szárny ne zavarjon a tükörbe. Változik az abroncsok jelölése. A tavalyi hét helyett idén csak öt különböző keménységű abroncsot gyárt a Pirelli, amelyekből minden hétvégére hármat jelöl ki. Elég lesz csak három nevet, és három színt megjegyezni: a piros oldalfalú lesz mindig a lágy, a sárga a közepes, a fehér pedig a kemény.


2019-től külön mérik az autó és a versenyző minimum súlyát. Előbbit 733-ról 740 kg-ra növelték, a pilótáknak pedig minimum 80kilót kell nyomniuk. Ha valaki ezt nem éri el, akkor az ülés mögé helyezett ballasztsúlyokkal kell felhozni a meghatározott értékre. Ezzel eltűnt a könnyebb versenyzők testalkatból fakadó előnye. Bevezették, hogy a hétvégéken a rajtbüntetés miatt a mezőny végére sorolt versenyzőket a legjobb mért idejük alapján rangsorolják. Ezzel a csapatoknak nem éri meg, hogy büntetéssel a zsebben „kiüljék” a kvalifikációt.

forrás: www.m4sport.hu